Pages

Subscribe:

Analytics

Labels

Miért nem akarok Jailbreakelni?

Hiába van iPhoneom évek óta, nem volt egyértelmű, hogy iPadet vegyek. Sok más készülék videóját megnéztem, sokat olvastam utánuk. Néztem olyan gépet is ami win7-et futtatott, de baromi lassan reagált mindenre. A legtöbb konkurens termék Androidos volt. Ha Androidos gépet kellene választanom valószínűleg a Motorola Xoom-ot választanám ami a 3-as Honeycomb op rendszert futtatja.

A sokat szidott apple termékek zártsága és az alkalmazások megjelenés mögötti szigor és céges szabályozás egyben biztonsgot is nyújt. Itt a fő érvem a jailbrak ellen a BIZTONSÁG.
Nagyon sok adatomat, értékes dokumentumot, levelezést, címjegyzéket, feljegyzést, stb tartok a táblán is és a felhőben. A google felhő alalpú szolgáltatásait használom. Csakúgy mint a régi időkben amikor a noteszem hozzám volt nőve és pótolhatatlan értéket képviselt, úgy ma ez a telefonom és az iPad-em. Baromira nem szeretném, hogy illetéktelenek kezébe kerüljön és itt nem csak az eszközeimről beszélek, hanem a hozzáféréseimről is.
Márpedig napi szinten több tucat alkalmazás használja a felhasználó nevemet és a jelszavam. Mi a garancia arra, hogy egy androidos készüléken nem fut a háttérben valamilyen kémprogram? Mi a garancia, hogy egy üj alkalmazás készítője amit feltelepítek nem él vissza a bizalommal, sőt nem rögtön hátsó szándékkal készít?
Az Apple-nél némi garanciát jelenthet a zárt rendszer és az alkalmazások engedélyeztetési folyamata.

Még 4.3.3-as ios volt a gépen amikor ráböktem a jailbreak gombra. Nem olvastam el figyelmesen, addig úgy tudtam, le kell töltenem a törést és iTuneson keresztül kell telepíteni. Nem gondoltam, hogy ilyen egyszű. Ráböktem és már fel is települt. Nem akartam elhinni, csak pislogtam kettőt és a Cydia már ott virított a képernyőn. Nos gondoltam, ha már eljött az idő, akor próbáljuk ki. Nem vagyok túl jártas a jailbreak utáni használatnak, mondhatom idegen területre tévedtem. Valami program telepítésre rányomtam és a elindult a a Cydiából telepítő. Hosszú programsorokban néztem végig, ahogy a gépem rendszerfájlait átírja.
Nem biztos, hogy a rendszerfájlokat piszkálta, lehet, hogy csak a telepítés egyszerű folyamatát láttam, de rögtön az ugrott be: "Hova lett a biztonságom?"
A jailbreak-kel elszállt az egyik legfontosabb ok amiért a iost preferálom. Rögtön előkerült az iTunes és kapott a gép egy factory resetet, egy újratelepítést és egy 4.3.4-es ios-t. Azóta nem kísérleteztem a jailbreak-kel.

A minap olvasom egy postban, hogy vírusírtónak álcázott trójai jelent meg az Android Market-ben. Na tessék. Erről beszélek.

Update:
"Egy biztonsági cég, Dasient megvizsgált több mint 10 000 androidos alkalmazást és arra a következtetésre jutottak, hogy 8%-uk tárol és küldözget személyes adatokat harmadik személynek. Ez a szám 800 alkalmazást jelent ebben a mintában, volt olyan alkalmazás ami SMS-eket küldözgetett a kontaktoknak. Mik is lehetnek ezek az adatok? Például az IMEI, IMSI számok. A kártékony programok írói még kreatívak is, hiszen például az Angry Birds sikerét meglovagolva, az Angry Birds Addons néven adták ki kártékony programjukat. " digitaltrends
Kell ez nekem? Jailbreak-elt iPaed-del is előfordulhat ez?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése