Pages

Subscribe:

Analytics

Labels

Mire nem jó az iPad

Tény és való, hogy a világ legnagyobb informatikai cégévé nőtte ki magát az Apple. Nem akarok számokkal, statisztikákkal dobálózni, erre ott vannak a különböző hirportálok. Az is biztos, hogy a piacon jelenleg kapható táblagépek között az iPad vezeti a mezőnyt. Hiába a konkurens termékek többlet szolgáltatása, ha felhasználói élményben nem tudják megfogni az almás céget.
Felhasználói élmény alatt itt most nem csak azt értem, hogy akadozik a lapozás vagy nem , meg hogy az ujjunkkal csippentve tudunk nagyítani a képen és kicsinyíteni, azt is értem ez alatt, hogy mennyire biztos a rendszer, mennyire használható, biztonságosak, stabilak-e a rajta futó programok, vagy éppen összeomlik, lefagy a használatkor. Az Apple szigorú zárt rendszere a biztosíték és az előny, hogy az iPad-en futó programok biztonságosak, működő képesek, használhatók, stabilak. Bár ez utóbbi két jelző nagyban függ attól, hogy az appstore-ból milyen alkalmazást töltesz le.
"iPad, iPhone, iOS  oktatás kezdőknek, haladóknak, szinkronizáció, programok használata, eszköz kezelés. Egyéni foglalkozás, személyes tanácsadás: http://tabladoki.com "
Arról, hogy mire jó az iPad, már írtam egy bejegyzést. Most írnék néhány gondolatot arra, hogy az iPad mire nem alkalmas. Felhasználói élmény ide, vagy oda tény, hogy az iPad-nek is komoly korlátai vannak. Csak és kizárólag ezen korlátok figyelembe vételével, a kompromisszumok elfogadásával lehet kiváltani vele a laptopot, vagy az asztali gépet.
Teljesen igaz az a jellemzés, hogy az iPad sokkal inkább tartalom fogyasztó mint tartalom előállító eszköz. Tökéletes választás azoknak akik nem akarnak egyebet, mint napi szinten információhoz jutni. Bárhol, bármikor híreket olvasni, leveleket megkapni, chat-elni, stb.
Aki szeretne komoly munkát végezni, az rá fog jönni, hogy az iPad-en dolgozni lehet, de csak kényszerből.
Az appstore nyújtotta lehetőségek miatt szinte nincs olyan feladat, alkalmazás, amit ne lehetne iPad-en megoldani. Viszont kényelmetlenebb, körülményesebb, nehezebb, lassabb, mint egy laptopon.
Tudsz rajta videót vágni, zenei munkákat készíteni, fotós alkalmazások tömkelege áll a rendelkezésedre, kezelhetsz adatbázist, készíthetsz prezentációt, stb stb, de minden munkádban ott kell legyen a kompromisszumkészséged, hogy nem mindent és nem úgy tudsz majd megoldani, mint a hagyományos gépeden.

Amit nekem egyáltalán nem sikerült megoldani:
Zene hallgatás, letöltés:
Napi szinten hallgatom az zenei újdonságokat. A legtöbb portál a Zippyshare, vagy a Hulkshare file megosztóra teszi fel a zenéket. Itt meg tudom hallgatni és ha tetszik le tudom tölteni. Sajnos minda kettő flash felületű, így esélyem sincs a belehallgatásra. Ezt buktam.
Youtube:
Hiába a telepített youtube alkalmazás az iPad-en. Nagyon sok zenei kiadó csatornájára feliratkoztam, de iPad-en nem teljes. Elég sokszor futok bele olyan videókba ahol kiírják, hogy a videó tulajdonosa nem járult hozzá az iPad-en való megjelenítéshez. Ez szerintem csak egy beállítás, vagy file formátum kérdése, lehet, hogy a videó tulajdonosa nem is tud róla, de ráfogja a Youtube.
Torrentezés:
Ezt megmondom őszintén nem is akartam kipróbálni. Ki az az 'okos' aki egy 16/32/64GB tárkapacitással akar torrentezni. Olvastam, hogy erre is van megoldás, de nem foglalkoztam vele. Minek? De az tény, hogy ezt sem ezzel fogod csinálni - gondolom.
Külső (hordozható) merevlemezen tárolt adatok elérése:
Van rá lehetőség, de a komromisszum itt a Jailbreak, vagyis az iPad hivatalos rendszerének a feltörése és módosítása.
Zenei mixek készítése:
A mai napig laptopon dolgozom, hiába az iPad függőségem. Az Abbleton programnak csak vezérlő alkalmazása van, teljes verzió nem létezik iPad-re (még).
DVD író/olvasó csatlakoztatása:
Felejtsd el. Nincs lehetőség rá. Az iPad nem erre lett kitalálva. Egyébként úgy avul el a technológia, hogy a következő generációs Apple laptopokba már nem is tesznek optikai meghajtókat.
Az iPad-en lévő filmjeidet, programjaidat, képeidet a személyi számítógépeden fogod tudni lemezre archíválni iTunes szinkronizálás után.
És a  többi...:
Természetesen még számtalan feladatra alkalmatlan az iPad, de az mind azon múlik, mire akarod használni és hogy mennyire tudsz a munkádban kompromisszumot kötni.

Ha részletekre, pontos információdra szükséged, hogy vajon a Te munkádra alkalmas-e és milyen feladatot hogy tudsz vele megoldani, akkor javaslom a TáblaDokit aki szívesen válaszol és kiokít ebben a témában. :)

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sziasztok!
Sok hasznosat tudtam meg az itt fellelhető cikkekből, de még mindig nincs teljes rálátásom, hogyan is működik a rendszer.
Rettenetesen idegesít a gép úgy érzem nem vagyok ura.
Nem tudok létrehozni könyvtárszerkezetet.
Filmnézésre szerettem volna használni a gépet, de általam feltöltött filmre gondoltam offline.
Idegesít, hogy csak úgy összedobálva engedi felrakni, és azt is csak egy videólejátszó keretein belül. (A videóknál azt írja ki, hogy nem másolható rá, mert nem tudja lejátszani.)
Ráadásul ezek a videólejátszók is bénák.
Már vagy hármat megvettem, egyik sem akarja lejátszani. Mit használtok?
Tudok létrehozni könyvtárstruktúrát a gépen videóknak?
Melyik videólejátszóval próbálkozzam?
Lehet, hogy teljesen evidens a válasz, de ma már el akartam adni a gépet annyira idegesített.
knetta

BLOGGER írta...

Nyugi, Alkalmazásnak az Oplayer HD t ajánlom és úgy rákos rá a filmeket hogy rárakod USB vel a gépre majd megnyitón az itunest kiválasztod az ipadet majd rákattintesz az alkalmazások fülre lejjebb görgetsz ott kiválasztod mondjuk az Oplayer HD t máj betallozod ami kell és rányomsz az alkalmazás gombra és akkor rárakja

iPadavan írta...

Ez mobil operációs rendszer. Aki wondows-hoz van szokva, annak furcsa lesz. Ez nem is osx (ami az Apple asztali gépeken és laptopokon futó operációs rendszere), hanem iOS. Itt nem fogsz tudni könyvtárszerkezetet létrehozni csak az adott programokon belül.
A programokba vagy iTunes-on keresztül, vagy emailből tudsz fájlokat másolni. Ha filmekről van szó akkor iTunes, ahogy az elöttem szóló leírta. Ha kérdésed van, írj nyugodtan! :)

Névtelen írta...

Köszönöm a válaszaitokat.
Én is idáig jutottam, de azért kíváncsi voltam, én nem tudok-e minden lehetőséget.
Kipróbálom az Oplayer HD-t mindenképpen. Eddig a VLC-ig jutottam. Pc-n jól megy, itt nem tudok vele mit kezdeni.
Az Oplayer-nek van fizetős verziója is?
knetta

rodosto írta...

VLC itt más, nem lehet vele filmet lejátszani.
Én az AirAV-t használom, néha ingyenesen elérhető.
Az OPlayernek van fizetős verziója

Megjegyzés küldése