Pages

Subscribe:

Analytics

Labels

Back again

Két hónapja nem írtam. Jól eltűntem. Persze a rendszeres posztolás hiánya visszavetette a látogatottságot, de még így is több, mint 1000 egyedi látogató volt a Google Analytics szerint. Az utóbbi két hónapban nagyon le volt kötve az agyam, gondolom ezért nem foglalkoztam az iPadavan cikkeivel. Visszajelzések viszont jöttek. Ki ezért, ki azért hívott telefonon, és tudom, hogy sokaknak segítettek a cikkeim használni, kihasználni az iPad-et.

Írhatnék, hogy milyen újdonságok történtek, milyen új programokat használok, miket vettem, de hirtelen azt sem tudom melyikkel kezdjem. Talán azzal, hogy beruháztam egy MacBook Pro-ra.  Most is arról írok. kényelmesebb mint a Dell PC-m (amit egyébként a mai napig használok és imádom), de valahogy most a kanapén ülve jobban kézre áll az új gép. Szebb, jobb, erősebb, az aksija is jobban bírja, és tudjuk, jól, hogy az új seprű jobban seper.
Persze nem új gépet vettem, hanem egy másfél éves modellt, de nekem ez is maga fénysugár :)
Két magos 2.66-os procival, 4G rammal 256-os videó kártyával és Snow Leo op. rendszerrel. Az előző MacBook-omban nem volt dedikált videókártya és a programot amit munkára használok sem tudtam már 'ápgrédelni', mert kicsi volt hozzá a gép. Most minden zsír!

Az iPad-em persze máig nem utam meg és még mindig napi szinten használom. Mire és milyen sűrűséggel? Készítek egy listát. A leggyakrabban és legtöbbet használt ill. a legfontosabb programjaim az iPad-en. (próbálom rangsorolni, bár ez a rangsor naponta változik)


1. Email - küldés fogadás. A saját email klienseket használom. Gmail címek Exchange beállítással. Így azonnal kapom az új leveleket és szinkronban van a telefonommal, és az asztali Gmail felülettel.

2. Web böngészés - Safari. Szerintem ez a leggyorsabb böngésző. Mióta megjelentek rajta a fülek azóta ezt használom a legtöbbet. Használom még a Terra és az Atomic Web böngészőit. Ezek akkor lehetnek hasznosak, ha egyszerre több google account-ba akarok belépni. Így párhuzamosan tudom használni a különböző felhasználókat.

3. Skype - IM+Pro - messenger programok. Munkaidőben mind a kettőbe be vagyok jelentkezve. Elég lenne csak az IM+ is, de a Skype-on néha videó hívást is bonyolítok, ezért az külön fut. Az utóbbi időben egyébként rászoktam, hogy a városból vezetékes számot telefonomról Skypeon hívjak. Olyan olcsó, hogy nem tudom lemeríteni az egyenlegem. :)

4. Naptár - Saját iOS naptár Goole naptárakkal összeszinkronizálva. Ebben az a vicces, hogy egy kisebb vagyont elköltöttem különböző naptárakra és most mégis visszatettem a gyárit. Mióta a vízszintes helyzetben mutatja a teljes heti nézetet és a különböző naptárak színeit is kedvem szerint állíthatom be, nincs szükség más naptárra. Push funkcióval a telefonomon felvett új esemény azonnal megjelenik az iPad-en is.

5. Hírolvasó - Mobile RSS. Ebből az ingyenes verziót használom, nekem teljesen bevált. A Google Readerben beállított rss csatornáim híreit követem napi szinten.

6. Jegyzettömb - Awesome Note. Itt egy kicsit nagyobb az igényem a beépített jegyzet tömbnél. Évek óta használom a telefonomon, és itt is maximálisan meg vagyok vele elégedve. Szerintem ez a legjobb jegyzet program. Valódi filofax feeling.

7. Dokumentumok - DocsToGo. Mivel már biztos lejött, hogy mennyire Google függő vagyok, senki ne csodálkozzon, hogy a dokumentumaim is Google Docs-ban készülnek és ott is tartom őket. Ezek kezelésére, szerkesztésére ez a program a legideálisabb. Ha valaki jobbat tud írjon, mert én számtalan programot kipróbáltam és ez vált be leginkább, de erről ha jól emlékszem már írtam egy blogot.

8. Kézi jegyzetelés - Notes Plus. Persze ehhez kell egy speckó toll, de imádom, hogy most megjelent hozzá a karakter felismerés. Ma jött ki hozzá a Magyar frissítés. Ne fogod elhinni, de a ronda kézírásomat is felismeri és átrakja gépi szövegbe.

9. Sok-sok minden más ami hol többet, hol kevesebbet használok napi szinten. Pages, Numbers, iBook, App Store, pwSafe, OTP Bank, StreamToMe, AVPlayerHD, YouTube, Térkép, TeamViewer...stb

10. Game - Flight Tycoon. Tizediknek írtam, mert ciki lett volna ezt tenni az első helyre. Mert a repülőknek menniük kell. ;)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gratula a MacBook Pro-hoz!!

én is figyeltem majd minden nap a site-ot. és ma végre újra FRISS és FONTOS ismérvek jelentek meg!.

Üdv deniss_

vizimi írta...

Szeretnélek megkérdezni, hogy a Notes Plus program kezelőfelülete magyarnyelvű?

Névtelen írta...

Angol

Megjegyzés küldése